Øvrigt
Torsdag 9. jul 2020

Kraka søger en kommunikations- og administrationsansvarlig

Om Kraka

Vi er en fagøkonomisk tænketank og arbejder for, at økonomisk-politiske beslutninger i Danmark træffes på baggrund af den bedst mulige faglige viden. Vi udarbejder derfor analyser på et højt fagligt niveau og kommunikerer resultaterne til befolkning og politikere. Dermed vil vi forbedre kvaliteten af de beslutninger, der træffes i bl.a. Folketinget. Vores arbejde er således helt uafhængigt af politiske holdninger og ideologier.

 

Om jobbet

Vi tilbyder et spændende og fagligt udfordrende job i et uformelt og afslappet arbejdsmiljø, hvor du bl.a. vil komme til at arbejde med kommunikation af aktuelle økonomisk-politiske problemstillinger.

 

Du vil bl.a. få ansvaret for følgende arbejdsopgaver:

  • Videreudvikling og eksekvering af Krakas kommunikationsstrategi, fx brug af sociale medier samt offentliggørelse og kommunikation af Krakas arbejde, herunder opdatering og vedligeholdelse af hjemmeside.
  • Medvirke til, at Krakas faglige analyser formidles både korrekt og forståeligt, herunder både korrekturlæsning og klar formidling af budskaber.
  • Planlægning og eksekvering af forskellige events – bl.a. det årlige Folkemøde på Bornholm samt interne sociale arrangementer.
  • Administrative opgaver og ”personen, der ved alt”, herunder dagligt ansvar for vores piccoliner og rengøring samt primær kontakt med eksterne parter, herunder leverandører og bogholderi.
  • Selvstændigt arbejde, men i samspil med Krakas øvrige medarbejdere og ledelse.
  • Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Løn fastsættes efter kvalifikationer.

 

Om dig

  • Det vigtigste er dit personlige drive og ansvarsfølelse.
  • Du har en akademisk baggrund inden for kommunikation, er uddannet HK’er med dokumenteret erfaring med kommunikation – eller du har en helt anden baggrund, men kan løse opgaverne.
  • Du har professionelt kendskab til kommunikation, herunder brugen af sociale medier.
  • Du er fleksibel og tilgængelig, fx når en analyse skal offentliggøres med kort varsel, eller når fx medierne skal have kontakt til os. Samtidig er vi familievenlige, fleksibiliteten går begge veje, og du kan i høj grad tilrettelægge din hverdag selv.
  • Du har overblik og er struktureret nok til at huske de mange småting alle andre glemmer.
  • Du formulerer dig klart og præcist på skrift og i tale på dansk.
  • Det er en fordel, men ikke en betingelse, at du har kendskab til diverse sociale medier, InDesign, Photoshop, Infomedia og Facebook Business Manager.
  • Du er udadvendt, engageret og har et godt humør – det skriver alle, men vi mener det faktisk.

 

Yderligere oplysninger og ansøgning

Ansøgningsfrist er mandag den 10. august. Søg via dette link, hvor CV og dokumentation for uddannelse vedlægges. Ansættelsesstart er snarest muligt efter ansøgningsfristen. Hvis du har spørgsmål vedrørende stillingen, kan du kontakte økonom Mikael Bjørk Andersen (mail: mba@kraka.dk/tlf.: +45 31 47 96 93). Du kan i øvrigt læse mere om Kraka på www.kraka.dk.

 

NB: Opslaget er opdateret den 10. juli 2020. Af en tidligere version fremgik, at stillingen var på 30 timer ugentligt.